zondag 20 november 2016

De clutch kwijt ?

Nee hoor, ik weet nog precies wat ik aan het doen ben.
Vandaag zat het weer mee. Toen ik de hele motor met versnelling wat liet zakken op de krik, kon de bak er zijdelings af. Ik kon hem net aan houden en naar beneden begeleiden, sjee wat is zo'n kreng zwaar.

Daarna kon ik met wat biceps en de juiste torx-maat de 6 bouten van het koppelinghuis lossen. Daarna valt de boel gewoon in je handen.

Hier wat foto's van oud en nieuw (nee het is nog geen 31 december :-)


Oud & Nieuw
Hierboven zie je het oude huis met het nieuwe daaronder. Ik weet niet wat het hardste slijt, het huis of de plaat, maar het oude huis heeft ca 0.4mm minder staal.


Dun maar niet door de broek !

De oude en nieuwe plaat hierboven is wel duidelijk. De oude set heeft in totaal ca 4mm minder frictie materiaal.

Als je dan de nieuwe set wilt monteren, dan moet je de frictie plaat centreren in de krukas, voor je het huis er op schroeft. Als je dat niet doet, dan krijg je de bak er nooit meer op.

Een centreer hulpstuk was snel gemaakt: ik had wat schroot ligen met precies de juiste diameters.


Centreer buizen
Daarna was het een koud kunstje om de nieuwe koppeling weer aan het motorblok te bouten:

Koppeling op centreer buis.

Met dezelfde torx als voorheen staat de boel weer lekker vast.

Alleen... ik krijg met geen mogelijkheid die versnellingsbak in mijn eentje omhoog.
Het wachten is dus op een of meer van de TrippleE teamleden voor ik verder kan met onze CarBageRunner.

Dus:  Pauze !!

--
P.S. als je jezelf abonneert op deze blog, dan krijg je update meldingen per e-mail !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten